Hoe rond ik ‘mijn administratie’ als ondernemer goed af?

Is het afhandelen van ‘mijn administratie’ voor jou als ondernemer vaak een hele klus? Kijk dan eens goed rond wat er allemaal mogelijk is om de administratie te automatiseren zodat dit je veel werk en tijd bespaart.

Automatiseren in drie onderdelen

Een goed voorbeeld van een dergelijk geautomatiseerd systeem is Yoursminc. Het bestaat uit drie verschillende onderdelen, te weten een boekhoudprogramma, een facturatieprogramma en een CRM systeem. Alledrie de onderdelen staan met elkaar in verbinding zodat je eenvoudig gegevens kunt inzien en ze ook van het ene naar het andere deel kunt overhevelen.

Voor wie en waarmee?

Het systeem is geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven en kan op diverse apparaten gebruikt worden. Zo kun je er op een computer of laptop mee werken maar op een tablet of smartphone behoort ook tot de mogelijkheden.

Boekhouden kun je ook uitbesteden

Het boekhoudprogramma kun je als ondernemer gebruiken om je volledige boekhouding mee in orde te brengen. Als je er zelf niet zoveel kaas van gegeten hebt of er simpelweg niet voldoende tijd voor hebt om het zelf te doen kun je er ook voor kiezen de boekhouding uit te besteden aan een externe boekhouder of er iemand voor in dienst te nemen. De boekhouding blijft inzichtelijk voor de ondernemer zelf zodat je altijd op de hoogte blijft van wat er speelt.